Fri frakt vid 499:-

Köpvillkor

Köpvillkor och leveranser

NyMo Energiprodukter AB (org.nr. 556800-7297) beskriver nedan hur våra köpvillkor ser ut och hur vi hanterar leveranser. 

Våra leveranser görs så snart som möjligt efter din beställning men vi reserverar oss från eventuella slutförsäljningar.    

Betalning

Faktura

Har du valt betalning via faktura måste du uppge ditt personnummer/ organisationsnummer till oss för att vi ska kunna bekräfta din order. 

Kortbetalning via Stripe

Vi erbjuder också direktbetalning via Stripe som är en betrodd metod för att hantera kortbetalningar och banköverföringar via nätet.

Orderbekräftelse

När du handlar från oss kommer du att få en orderbekräftelse på din mail. Har du inte fått någon är det bra att kontrollera skräpposten. 

Leverans

Upphämtning

Som kund till oss har du möjlighet att själv hämta ut varorna efter att du lagt en beställning via vår webbshop. 

Varorna hämtas ut på:

NyMo Energiprodukter AB
Björnängsvägen 6
826 40 Söderhamn

Öppettider:

Måndag - Fredag 8.00-15.00
Vi är oftast på plats men ring alltid innan du kommer för att säkerställa att någon finns på plats och kan ta emot dig.
Du når oss på 0270-168 00

Frakter

Vi skickar de flesta av våra sändningar med Postnord eller Schenker. Beroende på tyngden på din beställning kommer den att gå direkt till din brevlåda eller till ett ombud.

Transportskadat gods

För att kunna hantera transportskadat gods är dokumentation a och o. Spar alltid emballage och gods tills vi bekräftat att transportskadan blivit godkänd. För att du ska kunna reklamera varan behöver du:

  1. Se till att synliga skador noteras på frakthandlingen när du tar emot godset från fraktbolaget. Detta krävs för att kunna genomföra en reklamation.
  2. Eventuella dolda skador anmäler du till oss senast 7 dagar från att du emottagit beställningen.
  3. Skicka ordernummer, beskrivning och bilder till oss på [email protected]
  4. Konstateras godkänd transportskada driver NyMo Energiprodukter ärendet mot fraktbolaget och skickar en ny vara snarast möjligt.      

Ångerrätt / Retur

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot varorna från oss. Detta kan du göra utan anledning så länge varorna är i oförändrat skick. Returnerade varor ska skickas tillbaka till oss oanvända med tillhörande emballage.

Vid eventuell retur kontaktar du oss och anger orsak till retur och vilken vara du vill returnera. Du får själv skicka tillbaka varorna till oss och returneringskostnader betalas av dig som köpare. Eventuell återbetalning av returnerade varor sker då vi mottagit din retur. 

Garanti / Reklamation

När du köper produkter från NyMo Energiprodukter får du 2 års garanti. Garantin gäller inte förbrukningsartiklar såsom exempelvis tändelement. Garantin för produkten gäller inte vid felaktig montering och hantering. Den gäller inte om utrustning drabbats av naturkatastrof eller åsknedslag. Garantin påverkar inte dina rättigheter som konsument enligt konsumentköplagen.

Har du fått en felaktig vara från oss kan du reklamera detta till [email protected] där du bifogar bild, beskrivning och ordernummer. När vi behandlat ditt ärende kontaktas du av oss för vidare åtgärder.

Personuppgifter

NyMo Energiprodukter är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Vi spar dina personuppgifter för att kunna hantera din order och leverera dit du önskar. Vårt syfte är att kunna ge dig den service du som kund förväntar dig. Om du godkänt, används de också för att skicka marknadsföring till dig via mail. Du kan närsomhelst be oss att ta bort dig som mottagare av det utskicket.

Du kan närsomhelst kontakta oss om du vill veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter eller vill nyttja någon av dina rättigheter enligt GDPR. Enklast får du kontakt med oss genom att klicka in under kontakt och fylla i kontaktformuläret.